10 szabály arra, hogyan szúrd el a kommunikációt, amikor autista emberekkel vagy értelmi fogyatékossággal élő emberekkel kerülsz kapcsolatba


… és arra is adunk tippeket, hogy mit tehetsz a siker érdekében.

A kiadvány arra az alapfeltevésre épül, hogy az autizmus rendkívül változatos és sokféle. Ebből következik, hogy kifejezetten hasznos, ha megpróbáljuk megérteni az adott személy által preferált kommunikációt és interakciót, vagyis elgondolkozunk azon, hogy ő vajon miképpen látja, tapasztalja meg és értelmezi a körülötte lévő világot. Füzetünk segítséget nyújthat az értelmi fogyatékossággal élő autista embereket ellátóknak és segítőknek jobban megérteni, hogyan kommunikáljanak –, valamint segíthet az ellátásban dolgozóknak abban is, hogy az adott személy erősségeinek és igényeinek alaposabb megismerésére építve a kommunikáció terén is támogatást nyújthassanak nekik.

A “szabályokat” olyan gyakorlatias vitaindítónak szánjuk, amelyek elősegíthetik a változást. Mindegyik szabály után pozitív, hasznos gyakorlati példákat sorolunk fel. A kiadvány a fogalmakról is nyújt némi háttérinformációt, ezért mindenhol megadtuk a forrást is a megfelelő hivatkozásokkal. Kiadványunkat számos célra lehet használni: például munkatársak betanításához, autizmus érzékenyítő tréningen, egyéni szakmai fejlesztéshez, beszélgetéshez, valamint az ellátás kialakításáról és fejlesztésekről folytatott csoportos szakmai megbeszéléseken is.

1 thought on “10 szabály”

  1. Pingback: Dr. Damian Milton és Dr. Jill Bradshaw: 10 szabály - Skatulya

Hozzászólások letiltva.